Rodzinny piknik wołowy odbył się w Izbie Rolniczej w Opolu. Celem imprezy była promocja mięsa wołowego. Piknik był finansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Prezes Izby Rolniczej w Opolu Jerzy Sewielski powiedział, że rolą samorządu rolniczego jest promocja polskiej żywności. Ponadto, w Polsce spożycie mięsa wołowego jest bardzo małe w porównaniu z innymi krajami europejskimi, a w naszym kraju produkowana jest zdrowa wołowina. – Ważne, żeby w sprzedaży był nasz regionalny produkt, a nie zagraniczny. Promujemy wołowinę również dlatego, że jest zdrowa. Trzeba pamiętać też, że polscy producenci przestrzegają europejskich norm dotyczących jakości. Promocja skierowana do całych rodzin jest bardzo ważna, bo ona kształtuje nawyki konsumentów – mówi Prezes Izby Rolniczej w Opolu.
Wicewojewoda Opolski Piotr Pośpiech powiedział, że takie imprezy wpływają na świadomośc konsumentów. – Rodzinny piknik wołowy jest przyjemnym wydarzeniem. Mnie do wołowiny przekonywać nie trzeba. Wołowina jest w Polsce droga, dlatego nie będzie nigdy powszechnie spożywana. Potrzebujemy jednak równowagi jeśli chodzi o produkcję roślinną i zwierzęcą. Temu służą takie imprezy, jak ta w Izbie Rolniczej w Opolu – dodał Piotr Pośpiech.
Szef kuchni Kamil Klekowski, który prezentował techniki przygotowywania wołowiny uważa, że wołowina jest trudniejszym mięsem w obróbce, niż inne popularne w polsce rodzaje mięsa jak wieprzowina czy drób. – Natomiast jest bardzo wartościowym mięsem, któremu trzeba poświęcić nieco więcej czasu. Trzeba stawiać na dobrych dostawców, na mięso z pewnego pochodzenia. Od tego zależy czy potrawa się uda lub nie – dodaje.